
Tilgængelighed
Det rigtige set-up i USA er på plads. Nu er din opgave at være klar ved telefon og taster
De fleste danske virksomheder starter op i denne uge, så småt. Nogle vælger at puste ud ovenpå julens strabadser frem til næste mandag, før de for alvor går igang. To uger er vel ikke for meget ovenpå et hektisk efterår. Imens sidder dine amerikanske kunder/partnere/medarbejdere og venter tålmodigt på svar – alt imens de har haft fri i to dage.
Tålmodighed – eller mangel på samme..
Når virksomheder vælger det amerikanske marked til, så skal man også tage højde for, at det bliver en hverdag med andre forventninger til hvornår og hvor hurtigt der skal svares. Amerikanere er ikke kendt for deres tålmodighed, og der er flere eksempler på, at simpelthen svartiden fra de danske virksomheders side, bliver for stor en barriere for succes i USA. Og det er ikke kun omkring helligdage og ferier, at vores amerikanske partnere føler, at de er ladt lidt i stikken pga. lange svartider.
Et trick til at skabe større tilgængelighed:
Sørg for dine partnere/kunder/medarbejdere kan få svar på langt de fleste spørgsmål om f.eks. leveringstider, produktspecifikationer, etc. online. Invester tid i at samle det hyppigst stillede spørgsmål, FAQs, og saml disse på din virksomheds website, så dine stakeholders oplever at de selv kan komme videre.
Charlotte Nytoft / 16.12.2018