
Kunder & Markeder
Invester i at forstå hvorfor dine bedste kunder handler med dig – og kopier.
Danske virksomheder er fleksible, der sælges til kunder i flere industrier, og både til private og offentlige. Ofte fremhæves, at man ikke tilbyder standardprodukter, men kun leverer kundetilpassede løsninger.
“Jamen er det anderledes i USA end på andre markeder?”
Ikke som sådan, men ved at turde begrænse sig, udpege en produktkategori, med et unikt værditilbud (value proposition) til et specifikt kundesegment, så bliver budskaberne overfor brugere, kunder, forhandlere, partnere præcise og målrettede. Virksomheden kan koncentrere sig om at teste konceptet indenfor et segment, forstå disse kunders specifikke behov (pains) og blive knivskarp i markedsføringen – og succesen ligger tætter på, end hvis man forsøger at være alt for alle.
Tid til at lave en workshop !
Det kan være en rigtig svær øvelse at komme igang med. Men ved at investere tid på forhånd, evt. sammen med facilitator, så står I betydeligt stærkere når I går igang på et marked, der har en markant anden forretningskultur end vi er vandt til.
Charlotte Nytoft / 30.11.2018