Kravet om lokalt indhold i USA er positivt for danske virksomheder

Kravet om lokalt indhold i USA er positivt for danske virksomheder

Kravet om lokalt indhold i USA er positivt for danske virksomheder

2021 lakker mod enden og netmediet Kongressen.com sætter fokus på et år, der – på godt og ondt – har været begivenhedsrigt. Dels for dansk eksport til USA og dels for de danske virksomheder i USA. Sammen med en fornem række af USA-kyndige, er jeg blevet bedt om at se tilbage på året der er gået og give mit outlook for 2022. 

Klik her for link til artikel (bag betalingsmur), hvor jeg fokuserer på et kæmpe potentiale der ligger for danske virksomheder netop fordi USA trækker produktion tilbage til “the Home Land”. Kravet om “local content” – altså kravet om at produkter skal kunne sources og købes på det amerikanske marked – giver danske virksomheder store muligheder. Hvis vi har modet til at gribe disse muligheder.

Vil du vide mere om eksport til USA, etablering af datterselskab samt “local content requirement”?

Med udgangspunkt i COURAGE-modellen, får du et godt indblik i, hvad du skal være opmærksom på, når du vil have succes på det amerikanske marked.

Læs mere om COURAGE-modellen

Eller ræk ud til en uforpligtende snak om din virksomheds muligheder.

_

Charlotte Nytoft / 15. december 2021

Mobil: 41 60 91 19

E-mail: connect@cnr-consulting.dk

Del gerne artiklen!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *