
Husk “the three feet rule”
Når du er på konference, messe eller du på anden måde – f.eks. i køen ved Starbucks – har mulighed for at starte en dialog med en person, der står i nærheden, så grib chancen.
Når du er på forretningsrejse i USA så benyt enhver lejlighed til at “strike up a conversation” med dem du står i nærheden af. Det er noget af det, som amerikanerne gør allerbedst – relationsskabende “small talk”. Deltager du på en messe eller konference, så er der jo en relativ stor mulighed for at I har et umiddelbart fagligt fællesskab, som dialogen let kan tage afsæt i.
Hav altid din elevatortale klar.
Det vigtigste du kan tage med i bagagen til USA er din elevatortale / pitch – den skal stå knivskarpt, og du skal være klar til, på 60 sekunder at forklare:
- Hvad Jeres teknologi / ydelse gør for de kunder, I arbejder med
- Hvilke kunder I arbejder med
- Og hvordan teknologien / ydelsen hjælper kundernes bundlinje.
Kort og præcist. Og eventuelt også med en kort forklaring på hvad du er på udkig efter på f.eks. konferencen. Hvilke oplysninger du leder efter, som kan hjælpe din virksomhed videre i USA. Du vil blive overrasket over hvor stor åbenhed du vil møde i forhold til at blive introduceret til nogen, der kan hjælpe dig videre.
Udarbejdet i samarbejde med Dansk Eksportforening / Danish Export Association i forbindelse med deltagelse i fælles eksportfremstød. Se mere her: https://www.dk-export.dk
Charlotte Nytoft / 27.06.2018
Video: Krista Hansen, Dansk Eksportforening.