
“Europæiske virksomheder fremmer den amerikanske økonomi”
Flere danske virksomheder har slået sig ned i Waller County, Texas. Lokal investeringsekspert håber dog på endnu mere dansk investering i området. Dansk investering i Amerika: I august fandt
“Danske virksomheder er vigtige for lokalområdet i Waller County”
Flere danske virksomheder har slået sig ned i Waller County, Texas. Lokal investeringsekspert håber dog på endnu mere dansk investering i området. Dansk investering i Waller County, Texas: I
“Danske virksomheder er mere end velkomne i USA”
Ekspert i udenlands investering i USA håber på, at flere danske og nordiske virksomheder prøver lykken med det amerikanske marked. Dansk investering på det amerikanske marked: I august fandt
“Puerto Rico kan noget andet end fastlandet”
Puerto Rico har mange fordele, som danske og nordiske virksomheder kan få gavn af. Lokal investeringsekspert fortæller mere om øens potentiale for direkte udenlandsk investering. Dansk investering i Puerto
Ekspertens tre bedste råd for succes i USA
Emily Smith ved meget om investering i USA for internationale virksomheder. Og i denne artikel kommer hun med sine tre bedste råd for at få succes på det amerikanske marked.
“Det er en fordel at have Mexico som nabo”
Brownsville, Texas ligger på grænsen til Mexico. Og byens mexicanske placering kan være til fordel for danske og nordiske virksomheder, mener lokal ekspert. Dansk investering i Brownsville, Texas: I
Vi ønsker mere dansk investering i Ohio
Normalt får Ohio ikke meget opmærksomhed i de amerikanske medier. Men det er ærgerligt, for staten har rigtig meget potentiale for danske og nordiske virksomheder, mener to eksperter. Dansk
“Derfor skal du etablere din virksomhed i Syden”
USA’s regioner er mange. Men især Syden kan tilbyde rigtig mange fordele til danske og nordiske virksomheder, der ønsker at etablere sig i USA. Derfor skal du etablere din
Research er nøglen til succes i USA
Det kan godt lyde som en kliché. Men gang på gang påpeger eksporteksperter, at danske og nordiske virksomheder skal foretage massevis af research for at få succes i USA.
Arbejdsmoralen i West Virginia kan gavne danske virksomheder
West Virginias befolkning er kendt for at have en høj arbejdsmoral og for at være loyale på arbejdsmarkedet. Og dette kan gavne danske virksomheder, mener præsident for lokal organisation.
“Texas er en ideel lokation for udenlandske virksomheder”
Geografi er en nøglesten for at få succes på det amerikanske marked. Og i East Montgomery County i Texas har de den helt rette infrastruktur, som vil gavne udenlandske virksomheder
“Det er vigtigt at styrke forbindelserne mellem Europa og USA”
For at få succes i USA er det vigtigt, at europæiske virksomheder sparer med andre europæiske virksomheder på det amerikanske marked, mener formanden for European American Chamber of Commerce i
“Vi har brug for dansk investering i Phoenix, Arizona”
Med et stigende fokus på Phoenix som et epicenter for innovation opfordrer lokal ekspert nordiske virksomheder til at udnytte de voksende muligheder for investering og samarbejde i området. Dansk investering
I Longview, Texas er de eksperter i udenlandsk investering
Det lokale forretningsmiljø i Longview, Texas er eksperter i at få udenlandsk investering til at lykkedes i området. Og dette er godt nyt for danske virksomheder, der ønsker succes i
“Atlanta er ideelt for dansk etablering i USA”
Hvis man som dansk virksomhed leder efter et sted at etablere sig i USA, er Atlanta en ideel lokation for at få succes på det amerikanske marked. Dansk investering
Derfor skal du køre USA tyndt
For at opnå succes på det amerikanske marked, er det ekstremt vigtigt, at du som virksomhed får opbygget et stærkt netværk af relationer. Og for at gøre dette skal du
USA skal ikke køres som et sideprojekt
Hvis du som virksomhed har en forventning om, at du kan køre dit amerikanske eksporteventyr som et sideprojekt, så tro om igen. USA kræver blod, sved og tårer, og dette
Velgørenhed er afgørende for succes i USA
Hvis du vil have succes med din virksomhed i USA, bør du støtte op om dét lokalsamfund, som din virksomhed bliver en del af. Med andre ord er velgørenhed et
At forstå konkurrencesituationen i USA
Konkurrencesituationen i USA er meget vigtig at forstå. Det er lettere at få succes på det amerikanske, marked hvis din virksomheds produkt eller løsning har konkurrenter. Læs mere om hvorfor
Vigtigheden af et kundefokuseret mindset i USA
Uden et kundefokus kommer du ikke ret langt i USA. Dit produkt kan være nok så revolutionerende herhjemme i Danmark. Men hvis du ikke investerer i at forstå den amerikanske
Derfor er tillid til dine amerikanske kunder vigtigt
Den gennemsnitlige amerikaner findes ikke. Derimod varierer kundesegmentet fra region til region. Derfor skal du tilgå dine amerikanske kunder på mange forskellige måder. Samtidig har vi i Danmark en meget
Markedsfokus er essentielt for succes i USA
Markedsfokus er essentielt, hvis du vil have succes på det amerikanske marked. Du skal grundigt undersøge, hvor i USA din virksomhed kan væskte mest. Måske skal du ikke starte i
Kravet om lokalt indhold i USA er positivt for danske virksomheder
2021 lakker mod enden og netmediet Kongressen.com sætter fokus på et år, der – på godt og ondt – har været begivenhedsrigt. Dels for dansk eksport til USA og dels
Din Guide til Site Selection i USA
Hvis du har fulgt med her på bloggen de sidste måneder, har du læst en masse om site selection – vigtigheden af at vælge den rette beliggenhed til dit amerikanske
Bliv klar til at klippe den røde snor
Du er ved at have styr på etablering af datterselskab i USA; nu mangler du bare de sidste detaljer om valg af beliggenhed – og så skal du huske at
Create your investment case
Det er ofte værdiskabende at samarbejde med de lokale erhvervsudviklingskontorer (EDO’s) i din Site Selection Process. Men du skal kende systemet og faldgruberne – og du skal lave en skarp
Quality of Life – livet som udstationeret medarbejder i USA
Efterhånden som din eksport til USA udvikler sig, får du formentlig brug for at udstationere ledende danske nøglemedarbejdere i længere perioder. Men hvad skal du være særligt opmærksom på, når
Kend din infrastruktur i USA
I din proces med at finde den helt rigtige beliggenhed til dit amerikanske datterselskab – det vi kalder ”Site Selection Process” – skal du kende det amerikanske marked. Også når
Find kvalificeret arbejdskraft i USA
Når du starter virksomhed i USA, er kvalificeret arbejdskraft et nøgleord i forhold til at finde den rette beliggenhed til dit datterselskab. Vil du slå igennem på det amerikanske marked
Overvejer du produktion i USA?
Grænsen for hvornår du skal skifte direkte eksport til det amerikanske marked ud med din egen produktion i USA, har flyttet sig over de seneste år på grund af ”Local
Øget digitalisering skal bane vejen for danske SMV’er i USA
Tidligere på måneden blev jeg af Kristian Sørensen, IT-Advisory inviteret til at komme med mine synspunkter omkring digitalisering, eksport og USA. Det kom der denne blog ud af: De små
E for Extremely Rewarding: USA har stort potentiale
Vi er nået til sidste punkt i COURAGE-modellen – den opmuntrende afslutning. For selvom det kan virke som en stor mundfuld at entrere på det amerikanske marked, kan det være
G for Generate Relations: Netværk din vej til lokale cheerleaders
Brug tid på at opbygge og pleje dit netværk. Dine relationer er nøglen til at få og fastholde kunder og øvrige forretningsforbindelser. Og så kan de hjælpe dig med at
A for Around the Clock: Vi er klar med hjælp 24/7
Sådan har jeg hørt mange danske virksomheder markedsføre sig selv. Men faktum er, at med fire tidszoner på tværs af USA betyder 24/7 virkelig, at du skal stå klar døgnet
R for Right Setup: Opbyg dit A-team
For at få succes på det amerikanske marked, skal du investere i de rigtige mennesker og det rette setup. Og du skal turde tænke langsigtet. Det handler om mennesker. ”It’s
U for Unpretentious: Vær uhøjtidelig, men drøm stort
Når du tager til USA, er det vigtigt, at du har respekt for deres kultur og forsøger at forstå deres verdensbillede. Samtidig skal du turde drømme og stå ved dit
O for One market: Nej – du skal ikke eksportere til USA
Det vil i store træk svare til, at du på én gang vil eksportere til hele Europa – og lidt til. Du skal derfor ikke se på USA som ét
C for Customer: Kend din amerikanske kunde
Skal du slå igennem med eksport til USA, skal du kende din amerikanske kunde. ”If it ain’t broke, why fix it?” – den holdning har langt de fleste amerikanere, og
Sådan får din virksomhed succes med eksport til USA
Det kræver mod på flere planer at slå igennem med eksport til USA. Det er mulighedernes land, og det kan det også være for dig og din virksomhed, når du
”Hvad gør vi nu med USA?”
Er du bekymret for dine aktiviteter? Hvis du er bekymret for hvordan det amerikanske marked ser ud på ”den anden side” af Corona-krisen, så kan jeg godt forstå dig. ViEr du mere til videoer? Kig forbi min YouTube-kanal.