Indledende Factfinding

Datadrevet markedsanalyse

Til udarbejdelse af markedsanalyse, indhenter vi data, markedsinformationer og markedsintelligens. Vi gør det lidt anderledes end traditionelle, tunge forretningsplaner – vi kalder det typisk ”koncepttest”. Vi gør dette praksisnært og i øjenhøjde med virksomhedens behov. Vi rækker ud til vores omfattende netværk i USA. Et netværk, der er skabt efter 10 år på markedet, og inkluderer CXOs fra den private industri samt et omfattende netværk indenfor myndigheder på delstats- og lokalt niveau samt en lang række interesseorganisationer og brancheforeninger.

Vi anbefaler at virksomheden hurtigst muligt kommer afsted til USA, for at verificere de indsamlede informationer, tjekke om den forventede forretningsmodel vil virke, og tale med så mange forskellige stakeholders i værdikæden, som muligt. Og især få input fra slutkunder – uanset om dine produkter sælges til professionelle kunder i B2B (business to business) eller direkte til forbrugeren (business to consumer).

Hvem betaler gildet:

Det er vigtigt at tale med dem, der skal have pungen op af lommen og betale for dine produkter eller ydelser. Det jo ultimativt dem, der træffer beslutningen og afgør om dit unikke værditilbud (value proposition) bidrager med en afgørende forskel i deres forretning.

Slutkunden kan også hjælpe dig med at forstå salgskanalen i den specifikke industri. Hvem de forskellige spillere er, og ikke mindst hvordan de ser, at produktet/ydelsen sælges bedst på markedet og gennem hvilken kanal.

 

Partner/Kunde forvirring

Og husk – din partner, forhandler, distributør er IKKE din kunde.

Alt det hjælper vi dig med at få styr på. Vi planlægger gerne turen til USA for dig og deltager som facilitator og sikrer, at den viden, der tages med retur, bliver så brugbar som mulig.

 

Afsted til USA:

Ofte er det en god ide at kombinere en tur til USA med deltagelse i en konference eller messe. Og her byder USA på rigtig mange muligheder. Det kan også være en god ide at deltage på et af de officielle danske eksportfremstød, som arrangeres af f.eks. Danish Export Association, Dansk Industri eller andre aktører.

Kontakt Charlotte her:

Bemærk: Din e-mail bliver ikke brugt til marketing